Vasant Pančami je jedan od važnijih praznika u Indiji. To je početak proljeća i festival posvećen Sarasvati, zaštitnici učenja, znanja i mudrosti. Vjeruje se da je to ujedno i njen rođendan. Na taj je dan Brahma stvorio Sarasvati te joj podario vještinu govora i dao joj vinu (indijski instrument) u ruke. Zato su njena imena još i Vina Vandini, sviračica vine i Vani Dajan, primateljica govora. Kao Brahmina pratilja Sarasvati ima još mnogo imena, neka od njih su: Vinapani, Šarada, Vagisvari, Brahmi, Mahavidja itd.
Za Vasant Pančami je važna žuta boja jer ona predstavlja pupanje voćki i drugog bilja te ponovno rađanje. U Indiji se na taj dan odijeva žuta odjeća, rade se slatkiši i druga hrana žute boje (sa šafranom). Hrana se dijeli rođacima i prijateljima, hramovi se ukrašavaju žutim cvijećem, slavi se i poštuje Sarasvati u svim oblicima i kroz razne rituale. Pod njena se stopala na slikama i kipovima stavljaju knjige, muzički instrumenti i slično. Vasant Panćami se smatra izuzetnim za započinjanje učenja, pa se posebno slavi i u školama, na fakultetima i među učenicima. Kaže se da je to najpovoljniji dan da se nešto novo počne učiti.
Još je jedna priča vezana uz taj dan. Gospod Šiva je svojim trećim okom spalio Kamdeva (boga strasti) kojeg su Devasi (Bogovi) poslali da svojom strijelom pogodi Šivu kako bi u njemu probudio strast radi začeća sina dovoljno moćnog da pobijedi demona Tarakasura. Šiva je bio u dubokom samadhiju i jako se razbjesnio kada ga je Kamdev omeo pokušavši ga pogoditi svojom strijelom. Gospod Šiva ga je svojim trećim okom pretvorio u prah. Simboličko značenje te priče je da se u proljeće bude strasti ali naša svijest – Šiva ih treba kontrolirati, a ne postati njenim robom.
Vasant Panćami je praznik koji označava i smjenu godišnjeg doba pa se na taj dan slavi i dolazak proljeća i novi početak života. Bašant (duh proljeća) se na taj dan ponovno vraća na zemlju. Zato se taj praznik naziva još i Bašant Panćami.